Новите правила за група "Х" 2010

За темите, които са общи за две или повече от горните категории

Новите правила за група "Х" 2010

Мнениеот GTI-8V » Сря Дек 23, 2009 19:18

Новите правила за група "Х" от страница на федерацията


СПЕЦИФИЧНИ ПРАВИЛА ЗА ГРУПА „Х” 2010


Тези правила са създадени с презумция за разрешаване. Всичко, което не се разрешава от настоящите правила, е забранено.

Чл.1. Дефиниция
Автомобили с изтекла хомологация или без такава, с един или два двигателни моста и максимален коригиран обем на двигателя 3500 см.3.
Към групата се формира нов клас „МАКСИ (MAXI)” с коригиран обем на двигателя над 3500 cm3

Чл.2. Хомологация
Трябва да са проиведени минимум 1000 бройки от съответните марка и модел.
Не се допускат автомобили с валидна хомологация.

Чл.3. Брой седалки
Задължително е автомобила да бъде оборудван с минимум една седалка.
Чл. 4. Тегло
4.1.Автомобилите са обект на следните тегловни ограничения:

до 1000 cm3: 670 kg
над 1000 cm3 до 1400 cm3: 760 kg
над 1400 cm3 до 1600 cm3: 850 kg
над 1600 cm3 до 2000 cm3: 930 kg
над 2000 cm3 до 2500 cm3: 1030 kg
над 2500 cm3 до 3000 cm3: 1110 kg
над 3000 cm3 до 3500 cm3: 1200 kg
над 3500 cm3 1300 kg

Забележка*
При автомобили с турбокомпресор се взима предвид коригирания чрез съответния коефициент обем за отнасяне към съответна тегловна категория.

4.2. Това е реалното тегло на автомобила без екипаж и екипировката му и с максимум едно резервно колело.
Когато в автомобила има две резервни колела, едното трябва да бъде свалено преди претеглянето му.
По време на цялото състезание автомобилът не трябва да бъде с по-малко от минималното допустимо тегло, описано в този член.
В случай на спор по време на претеглянето, пълната екипировка на екипажа трябва да се отстрани; това включва и каски, като външните слушалки могат да бъдат оставени в колата.
В случай на съмнение,освен при ралита, техническите комисари могат да изпразнят резервоарите за консумативни течности, за да проверят теглото.
Употребата на баласт е разрешена при условията на чл. 252-2.2 от „Общи предписания” на приложение “J”.

Чл.5. Модификации
Купе, двигател, трансмисия и окачване могат да бъдат от различни по марка и модел автомобили, при условие, че същите са серийни.
5.1. Двигател
Свободен. Оригиналното му разположение, предвидено от производителя, тярбва да се запази.
5.1.1. Цилиндров блок и цилиндрова глава
Свободни.
5.1.2. Степен на сгъстяване
Свободна
5.1.3. Гарнитура на главата
Свободна
5.1.4. Бутала
Свободни.
5.1.5. Мотовилки и колянов вал
Свободни
5.1.6. Основни и биелни лагери
Свободни.
5.1.7. Маховик
Свободен
5.1.8. Захранване с гориво и въздух
Свободни, при условие, че се спазват мерките за безопасност, описани в приложение „J”.
5.1.8.1. Карбуратор
Свободен
5.1.8.2. Система за впръскване на гориво – свободна.
Ако горивопроводите преминават през купето, те трябва да бъдат метални.
5.1.9. Разпределителни валове
Свободни
5.1.10. Клапани
Свободни
5.1.11. Кобилици и пулове
Свободни
5.1.12. Запалване
Свободно
5.1.13. Охлаждане
Свободно
5.1.14. Смазване
Свободно
5.1.15. Тампони на двигателя
Свободно модифицирани от сериен автомобил.
5.1.16. Изпускателна система
Свободна, при условие, че се спазват изискванията за нивата на шум.
5.1.17. Задвижващите шайби, ремъци и вериги, разположени извън двигателя са свободни.
5.1.18. Гарнитури
Свободни
5.1.19. Пружини на двигателя
Свободни
5.1.20. Стартер
Свободен
5.1.21. Налягане на свръхпълнене
Свободно
5.2. Трансмисия
5.2.1. Съединител
Свободен
Резервоарите със спирачна течност използвани за работата на съединителя могат да бъдат монтирани в купето. В този случай те трябва да бъдат надеждно закрепени и защитени с херметична, негорима преграда.
5.2.2. Скоростна кутия
Свободна, при условие, че е от сериен автомобил.
5.2.3. Силово предаване и диференциали
Свобидни.
5.3. Окачване
Позицията на осите на въртене на монтажните точки на окачването отгоре към купето или шасито са свободни.
5.3.1.. Разрешава се монтаж на усилващи елементи в точките на окачване към купе или шаси, по надлъжната и напречна оси на автомобила.
5.3.2. Усилването на монтажните точки чрез добавяне на материал е разрешено, но свързването на две отделни части заедно, формирайки едно цяло, не се разрешава.
5.3.3. Анти – рол бар
Хомологираните от производителя анти - рол бар могат да бъдат променяни или премахвани, при условие, че техните монтажни точки на купето останат непроменени.
Тези точки на закрепване могат да бъдат използвани за монтирането на усилващи елементи.
- разрешават се само механични системи анти - рол бар.
- разрешава се настройките на анти - рол бара да се променят директно от пилота при използването само на механична система без външна сила.
- Забранява се всякаква връзка между демпферите.
- Забранява се всякаква връзка между преден и заден анти - рол бар.
- Забранени са титаниеви анти - рол бари.

5.3.4. Шарнирите могат да бъдат от различен материал от оригиналните.
Точките на закрепване на окачването към купето и шасито могат да бъдат модифицирани:
- чрез употребата на “Uniball”. Оригиналният носач може да бъде отрязан и да бъде заварено ново легло за “Uniball”.
Трябва да се използват скоби за закрепване на „Uniball”
- чрез употребата на винт с по-голям диаметър.
- чрез усилване на точката на закрепване, като се добавя допълнителен материал в рамките на 100мм от тази точка
5.3.5. Пружини
Свободни
5.3.6. Амортисьори
Свободни, от сериен автомобил.
5.3.7. Носачи
Свободни, от сериен автомобил.
5.4. Колела и гуми
Свободни, при условие, че монтирани не излизат от периметъра на колата, гледано отгоре.
5.5. Спирачна система
Спирачната система е свободна, при условие, че:
-включва минимум два независими кръга, задействани от един педал
5.5.1. Фрикционен материал:
Свободен
5.5.2. Серво спирачки, регулатори на спирачното усилие, анти – блокиращи устройства
Свободни
5.5.3. Охлаждане на спирачките
Свободно
5.5.4. Спирачни дискове
Свободни
5.5.5. Ръчната спирачка
Свободна.
5.5.6. Хидравлични тръби
Хидравличните тръби могат да бъдат подменяни с такива използвани в самолетостроенето. Резервоарите за спирачна течност могат да бъдат монтирани в кабината.В този случай, те трябва да бъдат защитени с херметична негорима преграда

5.5.7.Спирачни апарати
Свободни

5.5.8.Главен спирачен цилиндър
Свободен
5.6. Управление
Свободно.
5.7. Купе – шаси
5.7.1. Олекотяване и усилване
Забранява се изцяло или частично премахването на конструктивни елементи, както и модифицирането им, с изключение на случаите на усилване.
Разрешава се усливане на еластичните части на купето и шасито, при условие, че употребявания материал следва оригиналната форма на детайла и е в контакт с него.
Разрешава се усилване чрез композитни материали съгласно този член и черт.255-8.


255-8
Изолационният материал може да бъде премахнат от долната страна на пода, от двигателния отсек, от багажника и подкалниците.
Непотребните конзоли (напр. На резервното колело), разположени на шасито/купето могат да бъдат премахнати, освен ако не са във връзка с механични части, които не могат да бъдат премествани или премахвани.Разрешава се затварянето на отвори в купето, двигателния отсек, багажника и крилата.
Отворите могат да бъдат затворени с ламарина или пластмаса, могат да бъдат заварявани, залепвани или занитвани.

5.7.2. Екстериор
5.7.2.1. Брони
Могат да бъдат свободно модифицирани, но не и демонтирани.
5.7.2.2. Капачки на главините и тасове
Капачкита на главините могат да се премахнат.Тасовете на колелата трябва да се демонтират.
5.7.2.3. Чистачки
Мотора, позицията, перата и механизмът са свободни, но трябва да има минимум една чистачка на челното стъкло.
Устройството за измиване на фаровете може да бъде демонтирано.
Обема на резервоара за чистачките е свободен и резервоара може да бъде преместван в купето съгласно чл.252.7.3., в багажника или двигателния отсек
5.7.2.4. Външните декоративни лайстни могат да бъдат демонтирани.Всички части, следващи външния контур на купето и с височина по-малка от 25 мм се считат за декоративни лайстни
5.7.2.5. Точките за повдигане с крик могат да бъдат усилвани, премествани и техният брой да бъде увеличаван или намаляван.
5.7.2.6. Разрешава се упоребата на всякакъв вид капаци на фаровете (не важи за рали).
5.7.2.7. Типът и разположението на регистрационните номера са свободни, като се спазват полицейските изисквания на страната, в която се провежда състезанието.
5.7.2.8. Разрешава се премахването на монтажните планки на регистрационните номера.
5.7.2.9. Разрешава се допълнително закрепване на челното и страничните стъкла.
Разрешава се употребата само на серийни челни стъкла
5.7.2.10. Монтаж на защитна скара
Свободно. Само при ралита.
5.7.2.11. Разрешава се подгъването на краищата на стоманената защита или намаляване размера на краищата на пластмасовите крила и брони ако тези краища влизат в обема заеман от колелото
Пластмасовите подкалници могат да бъдат демонтирани.
Закрепването на крилата чрез заварка може да бъда заменено със закрепване чрез болтове
5.7.2.12. Само за писти
Разрешава се употребата на пневматични крикове, при условие че няма бутилка със сгъстен въздух в колата.
Само при ралита: крика трябва да се задвижва само ръчно (от пилота или ко пилота) т.е. без помощта на хидравлична, пневматична или електрическа система.Гайковерта не може да развива повече от една гайка едновременно.
5.7.2.13. „Престилките” са свободни.Всички нехомологирани устройства или конструкции проектирани да запълват изцяло или частично разстоянието между купето и земята са разрешени.
Не се разрешава модифициране на пантите на вратите.
Пантите на капаците и задната врата са свободни, при условие, че са от сериен автомобил, не се променят тяхното разположение и функции, както и техния брой.
5.7.3. Кабина
5.7.3.1. Седалки
Предните седалки могат да бъдат премествани назад, но не и отвъд вертикалната равнина, дефинирана от предния край на оригиналната задна седалка.
Ограничението, касаещо предната седалка, се формира от височината на облегалката без подглавника, а ако подглавника е вграден в седалката – от най-задната точка от раменете на пилота.
Втората седалка и задните седалки могат да бъдат демонтирани.
5.7.3.2. Ако резервоара за гориво е монтиран в багажника, трябва да има негорима, херметична преграда, разделяща кабината от резервоара.
За двуобемни автомобили с резервоар в багажника, трябва да има негорима, херметична кутия, която да обгражда резервоара и отворите за пълнене.
За триобемни автомобили кабината трябва да бъде отделена с негорима херметична преграда от резервоара.
Въпреки това се препоръчва тази херметична преграда да бъде заменена с кутия, както при двуобемните автомобили.
5.7.3.3. Табло
Свободно. Ако таблото е демонтирано, не трябва да има стърчащи и остри ръбове от елементите под него.
5.7.3.4. Врати – тапицерия
Разрешава се демонтажа на шумоизолиращия материал от вратите, при положение, че се запазят конструктивните и усилващи слементи.
В случай на кола с две врати, тапицерията, намираща се зад задните две странични стъкла също може да бъде демонтирана, но трябва да бъде заменена с такава направена от негорим композитен материал.
а) разрешава се премехването на тапицерията от вратата заедно с гредата за странична защита с оглед монтажа на защитен панел, който е направен от негорими композитни материали.
Минималната конфигурация на този панел трябва да е в съответствие с черт.255-14

255-14
б) ако оригиналната конструкция на вратите не е била модифицирана( премахванее, дори частично на тръби или усилвания), панелите на вратите могат да бъдат направени от метален лист с дебелина минимум 0,5мм, от карбон с дебелина минимум 1мм или от друг монолитен, незапалим материал с дебелина минимум 2мм.
Минималната височина на този панел трябва да бъде до рамката на стъклото.
Разрeшава се подмяната на електрическите повдигачи на стъклата с ръчни такива.
В случай на коли с четири или пет врати, механизмът на задното стъкло може да бъде подменен с устройство, което го заключва в затворена позиция.
5.7.3.5. Под
Постелките на пода са свободни, следователно могат да бъдат премахнати
5.7.3.6. Други шумозащитни материали и тапицерии
Други шумозащитни материали и тапицерии, освен тези, които са споменати в чл.5.7.3.4. (врати) и 5.7.3.3. (табло) могат да бъдат демонтирани.
5.7.3.7. Отопление
Оригиналната система за отопление може да бъде демонтирана, но системата против изпотяване на стъклата трябва да бъде запазена
5.7.3.8. Климатик
Може да бъде добавен или премахван.
5.7.3.9. Волан
Свободен; системата против кражба може да бъде демонтирана.
Механизмът за бързо сваляне на волана трябва да се състои от фланец, концентричен на оста на волана, оцветен в жълто чрез анодизация или друго устойчиво жълто покритие и трябва да бъде монтиран на кормилния прът зад волана.
Освобождаването трябва да става чрез издърпване на фланеца по оста на кормилния прът.
5.7.3.10. Монтажа на предпазна клетка е задължителен. Тя трябва да бъде произведена от удобрен от FIA производител и да притежава всички необходими документи. (черт.253-8)
5.7.3.11. При двуобемни автомобили се разрешава демонтажа на задната декоративна кора.
5.7.3.12. Въздуховоди
Въздуховодите могат само да минават през кабината ако тяхното предназначение е да я вентилират.
5.7.4. Допълнителни аксесоари
Всички допълнителни аксесоари, които не влияят върху безопастността са разрешени.
5.8. Електрическа система
Свободна
5.8.1. Номимналното напрежеие на електрическата система, включително на захранващата верига на запалването е свободно.
5.8.2. Разрешава се добавянето на релета и предпазители към електрическата верига, както и удължаването и добавянето на кабели.Електрическите кабели и кабеловодещите са свободни. Всички кабелни снопове трябва да бъдат надеждно закрепени и изолирани.
5.8.3. Батерия
Марката и капацитета на батерията/батериите са свободни.
Всяка батерия трябва да бъде надеждно закрепена и покрита, за да се избегне късо съединение или теч.Броят на батериите, определен от производителя трябва да бъде запазен.
Ако батерията бъде преместена от оригиналното си положение, то тя трябва да бъде закрепена към купето чрез метална основа и две изолирани метални скоби, фиксирани към пода с болтове и гайки.За закрепването на тези скоби и трябва да се употребяват болтове с минимален диаметър 10 мм, като под всеки болт трябва да има усилваща планка с дебелина минимум 3мм и площ минимум 20см², намираща се от долната стрна на купето.Мокрите батерии трябва да бъдат покрити от херметична пластмасова кутия, независимо закрепена към батерията.Местоположението й е свободно, но ако се намира в кабината, единственото разрешено място е зад предните седалки.В този случай, при употреба на мокра батерия, защитната кутия трябва да има отдушник с изход извън кабината (вж. Чертежи 255-10 и 255-11).

255-10
255-11
Ако батерията в кабината е суха, то тя трябва да бъде защитена електрически с кутия, която я покрива изцяло.
5.8.4. Генератор, регулатор на напрежение и алтернатор – стартер
Свободни
5.8.5. Осветление и сигнализация
Всички осветителни и сигнални устройства трябва да са в съответствие със законовите разпоредби на страната, в която се провежда състезанието или с международната конвенция за пътно движение.
Имайки предвид горното, местоположението на показателите и паркинг светлините може да бъде модифицирано, но оригиналните отвори трябва да бъдат затворени.Марката на осветителните устройства е свободна.
Оригиналните фарове могат да бъдат подменяни с други.
При ралита оригиналните фарове могат да бъдат подменяни, но само с такива от друг сериен автомобил.
Системата за работа на повдигащи се фарове, както и техният източник на захранване могат да бъдат модифицирани.
Предното стъкло, рефлектора и лампите са свободни, но не и при рали.
Разрешават се максимум шест допълнителни челни светлини, като техният брой задължително трябва да бъде четен.Ако стандартните фарове за мъгла са запазени, те се считат за допълнителни предни светлини.
Оригиналните фарове могат да не се употребяват и могат да бъдат закрити с лепенка (не важи за рали).
Пътепоказателите, стоповете, габаритите и осветлението на регистрационния номер са задължителни за всички дисциплини.
Допълнителните регламенти на състезанието могат да издават бюлетини относно горните предписания.
5.9. Резервоари за гориво
5.9.1. Общият обем на горивните резервоари е свободен.
5.9.2. Горивният резервоар трябва да бъде от сериен автомобили или да бъде заменен с такъв, хомологиран от FIA (спесификации FT3 1999, FT3.5 или FT5) или с друг реезервоар, хомологиран от производителя.В този случай, броят на резервоарите е свободен и резервоара трябва да бъде монтиран в багажника или на оригиналната му позиция.Конструкцията на резервоари с обем по-малък от 1л е свободна.Различните хомологирани резервоари и резервоарите FT3 1999, FT3.5. или FT5 могат да бъдат комбинирани (включително и стандартния резервоар), като техният общ обем не надвишава ограниченията определени от чл.5.9.1.
Разположението на оригиналния резервоар може да бъде модифицирано единствено при коли, при които той е разположен от производителя в кабината или близо до екипажа.В такива случаи се разрешава или монтажа на защита между резервоара и екипажа, или преместването му в багажника и ако е необходимо, да се модифицират допълнителните аксесоари (отвор за пълненне, бензинова помпа, тръба за обратно гориво).Във всички случаи, тези промени на позициите на резервоарите не трябва да водят до олекотявания или усилвания различни от разрешените в чл.5.7.1., а отвора останал след демонтирането на оригиналния резервоар, трябва да се затвори с панел.Разрешава се монтажа на радиатор на горивото (максимален обем 1л).
Разрешава се да се пробият два отвора (макс. Диаметър 60мм или еквивалентна площ) в пода, чието изключително предназначение е да преминат тръбите за захранване или изпразване на резервоара.
5.9.3. Употребата на резервоар с увеличен обем спрямо оригинални е разрешена пеи всички случаи.
Чл.6. Стъкла
6.1.Челно стъкло – употребата на друго челно стъкло, освен серийно, е забранена. На стъклото трябва да има видим знак от производителя.
Челното стъкло задължително трябва да е триплекс.
6.2. Странични стъкла
Серийни. Оригиналните странични стъкла могат да бъдат заменени с такива от поликарбонат с минимална дебелина 4мм.
6.3. Задно стъкло
Серийно. Оригиналното задно стъкло може да бъде заменено с такова от поликарбонат с минимална дебелина 4мм.
http://www.facebook.com/aboch?ref=search&sid=1547174798.3002798683..1
alexbox@mbox.contact.bg или 0887-787-787, 0887-878-878
Аватар
GTI-8V
 
Мнения: 959
Регистриран на: Нед Окт 21, 2007 23:57
Местоположение: Smolian
Име: Alexander Boch

Re: Новите правила за група "Х" 2010

Мнениеот plm » Сря Дек 23, 2009 19:50

Четиво за размисъл.
Прието ли е, валидно ли е,...
Но, веднага цитрат:
Не се допускат автомобили с валидна хомологация.
plm
 
Мнения: 4137
Регистриран на: Пет Апр 15, 2005 19:20
Местоположение: София
Име: Пламен Петков

Re: Новите правила за група "Х" 2010

Мнениеот P.Solberg » Сря Дек 23, 2009 19:52

На мен ми хареса "Минимален брой седалки - една" - сигурно иначе ще седят на табуретка.
Аватар
P.Solberg
 
Мнения: 4881
Регистриран на: Пет Апр 15, 2005 13:47
Местоположение: Варна
Име: Владимир Гатев

Re: Новите правила за група "Х" 2010

Мнениеот ispo » Сря Дек 23, 2009 20:08

Не бе,по две три гуми ще сложат и си готов :lol:
Плевен Рейсинг Тим: http://plevenrt.blogspot.com/
Плевен Рейсинг Тим (Фейсбук): https://www.facebook.com/PlevenRacing?fref=ts
Аватар
ispo
 
Мнения: 281
Регистриран на: Пон Апр 06, 2009 19:19
Местоположение: Pleven
Име: Искрен Пондев

Re: Новите правила за група "Х" 2010

Мнениеот plm » Сря Дек 23, 2009 20:17

P.Solberg написа:На мен ми хареса "Минимален брой седалки - една" - сигурно иначе ще седят на табуретка.

Това, че са написани повече неща не е лошо.
И моля без спам. Темата е сериозна, няма защо да се лигавим.
plm
 
Мнения: 4137
Регистриран на: Пет Апр 15, 2005 19:20
Местоположение: София
Име: Пламен Петков

Re: Новите правила за група "Х" 2010

Мнениеот GTI-8V » Сря Дек 23, 2009 20:27

plm написа:
P.Solberg написа:На мен ми хареса "Минимален брой седалки - една" - сигурно иначе ще седят на табуретка.

Това, че са написани повече неща не е лошо.
И моля без спам. Темата е сериозна, няма защо да се лигавим.


+1
http://www.facebook.com/aboch?ref=search&sid=1547174798.3002798683..1
alexbox@mbox.contact.bg или 0887-787-787, 0887-878-878
Аватар
GTI-8V
 
Мнения: 959
Регистриран на: Нед Окт 21, 2007 23:57
Местоположение: Smolian
Име: Alexander Boch

Re: Новите правила за група "Х" 2010

Мнениеот MIROSLAV MARINOV » Сря Дек 23, 2009 21:59

Чудех се дали да пусна тема по въпроса но Алекс го направи.Моя коментар е в темата за класирането.Там бяха вече поставили въпроси за гр Х .
Аватар
MIROSLAV MARINOV
 
Мнения: 602
Регистриран на: Вто Мар 07, 2006 19:35
Местоположение: SOFIA
Име: Мирослав Маринов

Re: Новите правила за група "Х" 2010

Мнениеот efco » Сря Дек 23, 2009 23:58

Честита Ви коледа, ама аз не знам да има такъв автомобил който да отговаря на тези изисквания , те всички коли така безвъзвратно са нарязани олекотени и променени пък да не говорим за окачване. Изискванията са като на група А почти. ТОВА ДА, ТОВА НЕ ! По трудно става за контрол.
efco
 
Мнения: 355
Регистриран на: Пон Окт 06, 2008 16:01
Местоположение: Казанльк
Име: Стефан Драганов

Re: Новите правила за група "Х" 2010

Мнениеот Ferjancz » Чет Дек 24, 2009 09:27

Вярно е, че повечето коли са орязани яко - врати капаци и т.н.

- Не се допускат автомобили с валидна хомологация. Това ознчава ли, че примерно Маршавелов не може да кара в Х, тъй като колата им валидна хомологация? Аз го разбирам като , не не може.

- А точка 5.7.2.1. Брони - Могат да бъдат свободно модифицирани, но не и демонтирани. По тази логика лади, които са с ВФТС кит веднага отпадат, просто защото нямат брони.

- Пантите на капаците и задната врата са свободни, при условие, че са от сериен автомобил, не се променят тяхното разположение и функции, както и техния брой. - веднага се сещам за поне две коли, на които капаците са изцяло на щипки, дали и на Алекс Евото не беше така , ако не е моля да ме извини.

- б) ако оригиналната конструкция на вратите не е била модифицирана( премахванее, дори частично на тръби или усилвания), панелите на вратите могат да бъдат направени от метален лист с дебелина минимум 0,5мм, от карбон с дебелина минимум 1мм или от друг монолитен, незапалим материал с дебелина минимум 2мм. - е в тази точка влизат почти всички Хиксове! Първо, че повечето са рязали по вртите и второ, че н повечето панелите са от алуминиева ламарина под 1 мм.

- 5.7.3.9. Волан
Свободен; системата против кражба може да бъде демонтирана.
Механизмът за бързо сваляне на волана трябва да се състои от фланец, концентричен на оста на волана, оцветен в жълто чрез анодизация или друго устойчиво жълто покритие и трябва да бъде монтиран на кормилния прът зад волана. - е тук нещо ми се загуби нишката :mrgreen: Еми ако съм си купил червен фланец, примерно такъв :arrow: http://www.dilysimotorsports.com/images ... ases_3.jpg или такъв :arrow: http://jb-tuning.com.ua/article.php?aid=147 , искат да ми кажат, че не мога да го сложа ?

- и сега най-интересния момент - . Монтажа на предпазна клетка е задължителен. Тя трябва да бъде произведена от удобрен от FIA производител и да притежава всички необходими документи. (черт.253-8). Как да го разбираме това, кола на която ролбара е нправен тук по всичките изисквания - безшевните тръби, дебелини и диаметри, няма да бъде допуснат до състезния, защото клетката не е примерно произведена от ОМР или Спарко или някой там друг. Ако е така, това автоматично означава, че дисциплината рали-крос отпада. Веднага се сещам за една кола, от група А, на която ролбара е правен тук ( и не само една ), да не говорим за група Н.
3, 2, 1 старт - D4+, 120, L3заL3+ рано, D6 скача, 100, D3 неравности, 150 локви.....................мдаааааа, гаси!


Изображение
Аватар
Ferjancz
Администратор
 
Мнения: 1584
Регистриран на: Вто Май 10, 2005 14:47
Местоположение: София, Троян
Име: Павлин Калчев

Re: Новите правила за група "Х" 2010

Мнениеот BradurS » Чет Дек 24, 2009 10:26

По въпроса за хомологацията, ЕВО 10-ката има хомологация по принцип, но е модифицирана много "над" нея. Тоест се има в предвид например редовен автомобил по хомологация от А и Н да НЕ може да кара в Х.
Honda - The Power Of Dreams
Аватар
BradurS
 
Мнения: 2958
Регистриран на: Вто Авг 09, 2005 15:23
Местоположение: Севлиево, В. Търново
Име: Ивайло Христов

Re: Новите правила за група "Х" 2010

Мнениеот Ferjancz » Чет Дек 24, 2009 11:20

Не би трябвало да е така, защото една кола с1600, ако се направи с 4 дросела, тя веднага излиза от хомологация. И тъй като не могат да се карат коли с четери дросела у нас в А и Н, то тя става Х . Обаче колата си има редовна хомологация - скорости, окачване, купе, и т.н. са в нормите на даействаща хомологация, което е далеч от определението "изтекла или без хомологация" !!!
3, 2, 1 старт - D4+, 120, L3заL3+ рано, D6 скача, 100, D3 неравности, 150 локви.....................мдаааааа, гаси!


Изображение
Аватар
Ferjancz
Администратор
 
Мнения: 1584
Регистриран на: Вто Май 10, 2005 14:47
Местоположение: София, Троян
Име: Павлин Калчев

Re: Новите правила за група "Х" 2010

Мнениеот niboi » Чет Дек 24, 2009 11:50

въпроса го разбирам така не може автомобила примерно на ясен да кара със х4 защото има хомологация н4
niboi
 
Мнения: 84
Регистриран на: Вто Дек 08, 2009 22:10
Местоположение: пазарджик
Име: николай йорданов

Re: Новите правила за група "Х" 2010

Мнениеот MIROSLAV MARINOV » Чет Дек 24, 2009 13:30

Просто се чудя как никой не може да разбере че няма как да бъдат извадени хомологираните автомобили от гх Х.Тов а ще бъде основа за вечен спор и недоразумения.Ще пробвам пак да го обясня и това е за последно,сигурно за четвърти или пети път от миналата година.
Пример: Взимам си лиценза и решавам да карам в гр Х.Отивам в магазина и си купувам например хонда тайпR.Купувам си всички необходими и задължителни неща за участие в състезание,няма да ги изреждам.В този си вид колата е по изискване за гр Н- тоест сериен автомобил.Според регламента за гр Х съм спазил всичко-купе,двигател,скорости и окачване са от сериен навтомобил.Взимам списъка от неща ,които ИМАМ ПРАВО да променя,но решавам да не ги променям.Това че ИМАМ ПРАВО не значи ЧЕ СЪМ ДЛЪЖЕН.Мога нищо да не променям и с пълно право мога да участвам в гр Х без да нарушавам нито една точка от регламента.Много е просто,но никой не е помислил за това.Рзгледайте състезания в други страни и ще видите че в техните национални групи както е нашата гр Х участват мицубишита ево 9 и няма как да ги спрат.Хомологираните автомобили са с много по големи ограничения спрямо свободните групи и няма никаква логика да се извадят от там.Това си е преценка на състезателя в коя група ще участва.Този регламент е динена кора за самата тех комисия.
Има и едно нещо което също е неясно по тази точка.Когато един автомобил излезе от хомологация,има ИМА ПРАВО да участва в хомологираните автомобили още 4 години.ИМА ПРАВО но НЕ Е ЗАДЪЛЖИТЕЛНО!
Така че в тези четири години пилоти с такива автомобили може да карат където си поискат.
Единствения начин да се избегнат недуразуменията е тази точка да отпадне.Е ще има няколко недоволни на които все някой им бърка класирането и под чийто натиск се прави така регламента,но мисля че не е професионално и безпристрастно.
Весела коледа на всички.
Аватар
MIROSLAV MARINOV
 
Мнения: 602
Регистриран на: Вто Мар 07, 2006 19:35
Местоположение: SOFIA
Име: Мирослав Маринов

Re: Новите правила за група "Х" 2010

Мнениеот niboi » Чет Дек 24, 2009 16:02

MIROSLAV MARINOV написа:Просто се чудя как никой не може да разбере че няма как да бъдат извадени хомологираните автомобили от гх Х.Тов а ще бъде основа за вечен спор и недоразумения.Ще пробвам пак да го обясня и това е за последно,сигурно за четвърти или пети път от миналата година.
Пример: Взимам си лиценза и решавам да карам в гр Х.Отивам в магазина и си купувам например хонда тайпR.Купувам си всички необходими и задължителни неща за участие в състезание,няма да ги изреждам.В този си вид колата е по изискване за гр Н- тоест сериен автомобил.Според регламента за гр Х съм спазил всичко-купе,двигател,скорости и окачване са от сериен навтомобил.Взимам списъка от неща ,които ИМАМ ПРАВО да променя,но решавам да не ги променям.Това че ИМАМ ПРАВО не значи ЧЕ СЪМ ДЛЪЖЕН.Мога нищо да не променям и с пълно право мога да участвам в гр Х без да нарушавам нито една точка от регламента.Много е просто,но никой не е помислил за това.Рзгледайте състезания в други страни и ще видите че в техните национални групи както е нашата гр Х участват мицубишита ево 9 и няма как да ги спрат.Хомологираните автомобили са с много по големи ограничения спрямо свободните групи и няма никаква логика да се извадят от там.Това си е преценка на състезателя в коя група ще участва.Този регламент е динена кора за самата тех комисия.
Има и едно нещо което също е неясно по тази точка.Когато един автомобил излезе от хомологация,има ИМА ПРАВО да участва в хомологираните автомобили още 4 години.ИМА ПРАВО но НЕ Е ЗАДЪЛЖИТЕЛНО!
Така че в тези четири години пилоти с такива автомобили може да карат където си поискат.
Единствения начин да се избегнат недуразуменията е тази точка да отпадне.Е ще има няколко недоволни на които все някой им бърка класирането и под чийто натиск се прави така регламента,но мисля че не е професионално и безпристрастно.
Весела коледа на всички.

миро абсолютно съм съгласен с теб самата точка буди някакво недоразумение дано до началото на сезона нещата бъдат изчистени весела коледа на всички и успешен сезон 2010
niboi
 
Мнения: 84
Регистриран на: Вто Дек 08, 2009 22:10
Местоположение: пазарджик
Име: николай йорданов

Re: Новите правила за група "Х" 2010

Мнениеот todor hristov » Чет Дек 24, 2009 18:11

Няма правила-брей,че тъпа федерация,има правила-майка й стара.Ай са да видим,като сме орязани,изтърбушени и прочее кво ще правим.Голямата грешка беше,че много от състезателите подкрепиха настоящия шеф при последния избор.Трябваше г-н Янакиев още тогава да излезе в заслужена почивка.Сега трябват МЛАДИ,които поне знаят как да откраднат малко идеи от по-умните.Това за правилата в Х не е лошо.Ама вземете и дефинирайте Хисторици и Хиксове,кой къде може и всичко ще е ок.
todor hristov
 
Мнения: 680
Регистриран на: Чет Ное 17, 2005 11:44
Име: todor hristov

Следваща

Назад към Български шампионати

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 7 госта