Изисквания за група Х!

За темите, които са общи за две или повече от горните категории

Re: Изисквания за група Х!

Мнениеот GTI-8V » Нед Фев 01, 2009 09:43

Gospodinov написа:Ами като сме започнали да питаме освен и аз малко да попитам :) Та значи моята кола допреди 2год е карала на рали-крос,като ролкейджа е отговарял на изискванията за времето си когато колата е вървяла.Та въпроса ми е сега за да карам,ще трябва ли да търся заварчик одобрен от федерацията да ми прави нов ролкейдж или мога да си карам с този?



По обяснение на техническия комисар правилата за новите ролбари ваши за новите коли. Колите които се застесаваха до сега с годен и добър ролбар може да подължат с него. Но колкото си спомна обаче ще биде проверено много внимателно при издаване на паспортите!
http://www.facebook.com/aboch?ref=search&sid=1547174798.3002798683..1
alexbox@mbox.contact.bg или 0887-787-787, 0887-878-878
Аватар
GTI-8V
 
Мнения: 959
Регистриран на: Нед Окт 21, 2007 23:57
Местоположение: Smolian
Име: Alexander Boch

Re: Изисквания за група Х!

Мнениеот Pablo » Нед Фев 01, 2009 11:06

GTI-8V написа:забравил си X-макси 3500ccm+

Не съм я споменал понеже не съм сигурен дали е взето официално решение. Да, в Протокол N1 е споменато, но като гледам как се променят нещата, нищо чудно и това да отпадне или да е в сила от 2010.
Pablo
 
Мнения: 55
Регистриран на: Нед Сеп 21, 2008 14:25
Местоположение: София/Смолян
Име: Павел ...

Re: Изисквания за група Х!

Мнениеот GTI-8V » Нед Фев 01, 2009 11:17

Pablo написа:
GTI-8V написа:забравил си X-макси 3500ccm+

Не съм я споменал понеже не съм сигурен дали е взето официално решение. Да, в Протокол N1 е споменато, но като гледам как се променят нещата, нищо чудно и това да отпадне или да е в сила от 2010.



Сначи щом е изписан в сайт-а на федерация би требвало да е валидно до когато не излиса друго решение.
http://www.facebook.com/aboch?ref=search&sid=1547174798.3002798683..1
alexbox@mbox.contact.bg или 0887-787-787, 0887-878-878
Аватар
GTI-8V
 
Мнения: 959
Регистриран на: Нед Окт 21, 2007 23:57
Местоположение: Smolian
Име: Alexander Boch

Re: Изисквания за група Х!

Мнениеот Titanicracing » Вто Фев 03, 2009 19:17

Вече започвам да се ориентирам за колата :D Скоро научих за един нов сайт, който е или ще бъде надежден източник на актуална информация директно от БФАС:
www.urbandriftteam.com
Който желае да го разгледа...
Аватар
Titanicracing
 
Мнения: 47
Регистриран на: Сря Яну 14, 2009 19:19
Местоположение: Варна
Име: Явор Петков

Re: Изисквания за група Х!

Мнениеот jelescho » Вто Май 01, 2012 14:33

искам да разбера изискванията за минималното тегло на автомобилите в клас Х1
Благодаря
jelescho
 
Мнения: 2
Регистриран на: Вто Май 01, 2012 14:30
Име: Стелян Железов

Re: Изисквания за група Х!

Мнениеот jelescho » Вто Май 01, 2012 14:38

Pablo написа:Класовете в група Х са:
Х1 - до 1400 куб.см
Х2 - до 1600 куб.см
Х3 - до 2000 куб.см
Х4 - от 2000 нагоре

Ако имаш турбо тогава обема на двигателя се умножава по 1.7 (за бензинов двигател) и се получава еквивалентния такъв.

Х1 не е ли до 1300куб.см
jelescho
 
Мнения: 2
Регистриран на: Вто Май 01, 2012 14:30
Име: Стелян Железов

Re: Изисквания за група Х!

Мнениеот trouble » Вто Май 01, 2012 17:27

до 1400 е Х1. Единственото, което аз намирам като документ е правилника за група Х изготвен през 2010:

Чл. 4. Тегло
4.1.Автомобилите са обект на следните тегловни ограничения:
до 1000 cm3: 620 kg
над 1000 cm3 до 1400 cm3: 700 kg
над 1400 cm3 до 1600 cm3: 780 kg
над 1600 cm3 до 2000 cm3: 860 kg
над 2000 cm3 до 2500 cm3: 940 kg
над 2500 cm3 до 3000 cm3: 1020 kg
над 3000 cm3 до 3500 cm3: 1100 kg
над 3500 cm3 1180 kg
Забележка*
При автомобили с турбокомпресор се взима предвид коригирания чрез съответния коефициент обем
за отнасяне към съответна тегловна категория.
4.2. Това е реалното тегло на автомобила без екипаж и екипировката му и с
максимум едно резервно колело.
Когато в автомобила има две резервни колела, едното трябва да бъде свалено преди
претеглянето му.
По време на цялото състезание автомобилът не трябва да бъде с по-малко от
минималното допустимо тегло, описано в този член.
Изображение
Аватар
trouble
 
Мнения: 4380
Регистриран на: Съб Сеп 02, 2006 20:32
Местоположение: Сливен
Име: Красимир Славчев

Re: Изисквания за група Х!

Мнениеот Vaseto » Съб Май 05, 2012 20:46

Всичко което касае група "Х" го има в приложение"Ж" ФИА-2010 което БФАС публикува през 2010г. стр.152 до 162.Тази книжка федерацията я изпрати на всички клубове, така че потърси и прочети
Аватар
Vaseto
 
Мнения: 143
Регистриран на: Съб Апр 14, 2012 18:21
Местоположение: Sliven, Tvardica, Sofiq
Име: Васил Киров

Re: Изисквания за група Х!

Мнениеот D.Nikolov » Вто Май 08, 2012 21:43

Аз имам само един СЕРИОЗЕН Въпрос към Много хора!!!
Група Х4 е с кубатура до 3500куб.см / В момента почти всички автомобили в тази група са с кубатура близо 2000куб.см +ТУРБО / 2000х1.7(коефициент по ФИА) = 3400куб.см./ добре ама това ТУРБО доста от състезателите са модифицирали а този коефициент 1.7 е по ФИА .. НО за хомологиран от нея автомобил т.е. хомологирана турбина с определени параметри и рестриктор 34мм(Група А). Съответно ако има промени различни от тази на хомологираната турбина това значи, че далеч коефицента за приравнение не е 1.7!!!
КАК ЩЕ СЕ ОПРЕДЕЛИ РЕАЛНАТА КУБАТУРА НА ДВИГАТЕЛЯ!!!
ТЕХНИЧЕСКАТА КОМИСИЯ е добре да ги огледа тези коли в Х4
Аватар
D.Nikolov
 
Мнения: 149
Регистриран на: Сря Фев 15, 2006 18:21
Местоположение: Бургас
Име: ДИМИТЪР НИКОЛОВ

Re: Изисквания за група Х!

Мнениеот Vaseto » Сря Май 09, 2012 22:21

Разговарях с човек от бившата тех.комисия и ми обясни, че автомобил 2000 куб.см е винаги до 3500. Коефициента винаги е 1,7 . ФИА много добре знаят, че всички автомобили надуват-2,0 :2,2 и нагоре :roll:
Аватар
Vaseto
 
Мнения: 143
Регистриран на: Съб Апр 14, 2012 18:21
Местоположение: Sliven, Tvardica, Sofiq
Име: Васил Киров

Re: Изисквания за група Х!

Мнениеот MIROSLAV MARINOV » Сря Май 09, 2012 23:22

D.Nikolov,ето ти сериозен отговор на сериозния въпрос
РЕАЛНАТА кубатура на двигател 2000 сс е винаги 2000сс. :D :D :D
Тази кубатура умножена по коефициент 1.7 е УСЛОВНА кубатура ,даваща възможност да се съпостави турбо мотора с атмосферния.Никъде в това изискване не се споменава че турбината трябва да бъде с хомологиран рестриктор.
Како е известно рестриктора дори при хомологираните автомобили е задължителен само за рали.
А ти споменаваш гр Х4.Там освен кубатурата и теглото всичко е свободно.Както е свободна турбината,така е свободна модификацията на атмосферен двигател до 3500сс.Там също можеш да правиш куп подобрения.Каква е логиката да има ограничения само на турбомотора,а за атмосферния,не.
Аватар
MIROSLAV MARINOV
 
Мнения: 602
Регистриран на: Вто Мар 07, 2006 19:35
Местоположение: SOFIA
Име: Мирослав Маринов

Re: Изисквания за група Х!

Мнениеот D.Nikolov » Чет Май 10, 2012 23:13

Последно повдигам темата - виждам,че неме разбират някой хора!

Въпросното число 1.7 по ФИА е е коефициент за приравнение към атмосферен мотор, но само и единствено за хомологирани коли от Група А,Н и Б т.е. за коли с определени преработки в своята група но одобрени от ФИА, зада отговаря на класифициране в една от групите.
Този коефициент до 1987 е бил 1.4 след което e променен на 1.7за бензинови и 1.5 за дизели

Хомологираната турбина е с определн рестиктор и налягане за определения автомобил от групата!!!(тези неща са се изменяли в годините) и не е само за рали!- а за всички
Примерно: последно за Група А беше 34мм за Група Н 32мм (Двиг. в различните групи имат и различни ограничения)

За коли от Групите като WRC S2000 S2000disel няма приложен изравнителен коефициент

Еми Като сложа друга турбина с по големи параметри на работа(дебит и налягане)
по просто казано става по-голямо пълнене от това на хомологираната!
По просто казано с друго турбо променяш кубатурата!

Та аз питам имали си някой и минимална представа как е сметнат този коеф.
И да подчертая - Тъй като Х4 е до 3500куб. ако сложиш друго турбо как ще ми докажеш, че двигателят ти не е над тази кубатура... или добре дошъл в ХиЕМакс ;) :D
Аватар
D.Nikolov
 
Мнения: 149
Регистриран на: Сря Фев 15, 2006 18:21
Местоположение: Бургас
Име: ДИМИТЪР НИКОЛОВ

Re: Изисквания за група Х!

Мнениеот MIROSLAV MARINOV » Съб Май 12, 2012 16:26

Виж сега,явно не може да разбереш добре нещата въпреки че по-горе съм се постарал да ти ги обясня.
Турбокомпресора не променя кубатура.Само подобрява пълненето.Коефициента 1.7 само теоретично приравнява качествата на два двигателя от които единия е атмосферен а другия със свръх пълнене.Този коефициент е преценен от инжинерите във ФИА,сравнявайки характеристиките на отделните двигатели с единствената цел да могат да бъдат вкарани в определени класове в които да са конкурентни.Този коефициент НЕ ЗАВИСИ от големината на рестриктора защото за писта например рестриктора е свободен и за хомологираните коли.А както сам констатираш,ограничението з арестриктора е различен през последните години и за различните групи.
За гр Х и турбото е свободно.Но там е свободна модификацията и на атмосферния мотор.Можеш изцяло да му променяш пълненето с директни дросели,по големи клапани и ред други неща.Нищо от това НЕ МУ ПРОМЕНЯ КУБАТУРАТА.
Колкото и да е голямо едно турбо ,то не може да напълни безкрайно един мотор,защото има ред ограничаващи фактори.Големина на клапани,диаметри на колектори.В определен ходов обем можеш да вкараш определено количество горивна смес и то не е неограничено.Налягането също увеличаваш в доста тесни граници.Ако не искаш разбира се да го караш само няколко километра.
Аватар
MIROSLAV MARINOV
 
Мнения: 602
Регистриран на: Вто Мар 07, 2006 19:35
Местоположение: SOFIA
Име: Мирослав Маринов

Re: Изисквания за група Х!

Мнениеот D.Nikolov » Съб Май 12, 2012 21:51

Не е токлкова важно да ти обеснявам дали турбото променя или не кубатрата.
Ноо. Можеш да подобриш пълненето на атмосф. мотор! но в най добрия случай колкото му е Обема,той повече неможе да засмуче!
На Турбо мотор е свръх пълнене и ти принудилтелно под налягане му подаваш доп. ОБЕМ въздух
MIROSLAV MARINOV написа: Само подобрява пълненето ....от които единия е атмосферен а другия със свръх пълнене.
и последно! подобрява или свръх пълни?

Както и да е.никаде несъм писал че коеф зависи от рестрикрора/дадох пример/, а по важното, че турбото е Хомологирано.
След като за Групите A Н и Б ФИА е приела/по някакъв начин/ този коеф.1.7 /
в тази наша Група Х КАКЪВ ТРЯБВА ДА Е КОЕФИЦИЕНТА, ФИА ли ще ни го смята???
Аватар
D.Nikolov
 
Мнения: 149
Регистриран на: Сря Фев 15, 2006 18:21
Местоположение: Бургас
Име: ДИМИТЪР НИКОЛОВ

Re: Изисквания за група Х!

Мнениеот MIROSLAV MARINOV » Нед Май 13, 2012 11:38

Излишно е да се спори с теб.По добре научи терминологията.
Хайде за група Х ,след като и атмосферния и турбо мотора са свободни ,ти кажи колко трябва да е този коефициент.
Термина "свръх пълнене" определя двигателите с принудително вкарване на въздух,независимо дали е турбо или механичен компресор и въобще не означава колко е това пълнене -по -малко,повече или още повече.
Какъв според теб трябва да е коефициента при механичния компресор.
Давай конструктивни предложения.
Аз приключвам този спор.
Аватар
MIROSLAV MARINOV
 
Мнения: 602
Регистриран на: Вто Мар 07, 2006 19:35
Местоположение: SOFIA
Име: Мирослав Маринов

ПредишнаСледваща

Назад към Български шампионати

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 3 госта

cron