Предложение към АСК

Дискусия за Българския Шампионат на Затворен Маршрут

Предложение към АСК

Мнениеот crt » Пон Окт 11, 2010 10:22

Предложение към всички АСК от АСК "Контрол"

Целта на предложението е обсъждане на всички наболели проблеми в Българският Пистов Шампионат (БПШ) и изготвяне на единодушно предложение към БФАС! Защото ние, състезателите, настояваме за промяна и изготвяне на дългосрочна стратегия за развитие!

I. ПРОБЛЕМИ В БЪЛГАРСКИ ПИСТОВ ШАМПИОНАТ (БПШ)

След много разговори, коментари и анализи с фенове, състезатели, журналисти и организатори ние, отборите от БПШ, изброихме следните проблеми:

· Слаб медиен интерес;

· Липса на конкуренция;

· Липса на стратегия за развитие на спорта;

· Наличие на една единствена писта в България – ‘Дракон’;

· Участието на отборите в развитието на спорта е минимално и дори никакво;

· Липса на приходи от телевизионни права, както за БФАС, така и за отборите;

· Липса на рекламодатели за отборите;

· Стари ръждясали автомобили;

· Слабо обезопасяване на публиката, липса на ограждения и мантинели;

· Проблеми при сключване на застраховки;

· Слаб менажерски и маркетингов подход при организиране на състезанията;

Коментар: На въпроса “Защо няма интерес към БПШ?”, главни редактори, журналисти, големи рекламни агенции и спонсори, свързани с автомобилния спорт, отговарят:

“Няма смисъл да инвестираме в тази каша, където не са ясни самите групи и победителите в тях. Не се разбира защо супер мощни коли са в една гонка с видимо по маломощни. Как да предаваме това по телевизията, при липсата на всякаква разбираемост и организация! Публиката остава с впечатление за безсмислени състезания без реална конкуренция, където всеки участник в крайна сметка получава медал. Всичко това води до разпиляване на интереса и вниманието на наблюдателите, а популярността на спорта постепенно изчезва. А крайният резултат е невъзможност за привличане на рекламодатели. От една страна старите ръждясали автомобили не привличат внимание, а силните красиви такива няма с кого да се състезават. Реално най-силна е конкуренцията в малките класове, като Н2 и Х2.”

II. ОСНОВНИ МОМЕНТИ

Търсенето на решения и реформа е наложително и неотложно, защото всички сме съгласни с изброените въпроси!

1. Интересът към състезанията трябва да се увеличи!

2. Конкуренцията между автомобилите трябва да се увеличи!

На въпроса „Кое направи Формула 1, толкова интересна и популярна?” Бърни Екълстон отговаря: „Въведохме стандарти на равнопоставеност и създадохме конкуренция, която доведе телевизиите, интереса и феновете! Всичко останало бе работа на адреналина и високата скорост!”.

3. Отборите от БПШ, БФАС и организаторите на състезания трябва да подхождат професионално, манажерски и маркетингово с цел създаване на продаваем медиен продукт!

III. ИЗГОТВЯНЕ НА ПРЕДЛОЖЕНИЯ ЗА РЕФОРМА В БПШ ЗА 2011Г

1. Промяна в организацията

1.1. Състезателните серии да бъдат групирани съгласно кубатурата на автомобила, независимо от хомологационния фиш:

· Група 1: до 1400сс

· Група 2: до 1600сс

· Група 3: до 2000сс

· Група 4: над 2000сс.

1.1..1. Генералното класиране да е според горното групиране;

1.1..2. Изискването в правилника за участие в класирането за минимум 3 автомобила от даден клас да се промени на минимум 5 автомобила;

Създаването на конкурентни серии е условието на всяка една медия и всеки един спонсор!

1.2. Отборите, които участват в БПШ, трябва да имат право да променят правилата;

1.2..1. Създаване на управителен съвет на отборите, участващи в БПШ, заедно с организаторите на състезания;

· изготвяне на стратегия за развитие;

· изготвяне на промени;

· подобряване на менажерския и маркетинговия подход при организация на състезание;

· търсене на общ рекламодател и финансиране за всички организатори на състезания и отбори;

1.3. Изграждане на дългосрочна стратегия за развитие на БПШ;

1.4. Повишаване на сигурността чрез поставяне на заграждения, гуми и мантинели между трасето и феновете;

1.5. Организаторите на състезания трябва да търсят финансиране от ЕС, държавата и различни общини и спонсори чрез съвместни проекти;

1.6. Всяко трасе трябва да разполага с управителен център, който да има радио и видео връзка с камери по трасето, с времеизмерването, с медицинската помощ, с охраната на трасето, с пожарната, с отборите и с всички съдии и маршали;

С цел по-добра организация, екипност и бърза реакция при инцидент!

1.7. Да се промени правилото за отборно класиране чл.IV т.2 от годишното издание, поради несправедливост. Правилото облагодетелства класове Х2, Х4, А6, А7, Н3, и пренебрегва по слабите класове, като Х1, Х3, Е3, Н2, А5.

2. Създаване на маркетингова стратегия

2.1. Създаване на търговска марка на БПШ, от типа RaceChampionship.BG/RCBG

2.2. Създаване на търговско име на състезателните серии. Да се наричат Купи вместо Групи с цел по-голяма популярност и по-лесна разбираемост, подобно на следните примери:

· Група 1: до 1400сс да се казва: Mini Cup

· Група 2: до 1600сс да се казва: Super 1600 Cup

· Група 3: до 2000сс да се казва: RS 2000 Cup

· Група 4: над 2000сс. да се казва: MAXI CUP

2.3. Интензивна реклама преди всяко събитие;

2.4. Търсене на партньорство с телевизия и други медии. Сключване на договор за медийно сътрудничество без да се търси финансова изгода за 2011 !

2.4..1. Създаване на продаваем медиен продукт

Целта е продажба на телевизионните правата от БПШ през 2013!

Цел доходи за организатора, БФАС и отборите участващи в състезанията!

3. Финанси

Отбори: БПШ организира 8 годишни състезания със среден брой на участниците около 60, представени от приблизително 22 отбора. Всеки един участник изразходва минимум 2000 лв на състезание, което прави минимум 960000 лв на година, директно похарчени за участие в БПШ. Отделно отборите изразходват 10 пъти повече в развитие и подобряване на автомобилите си. Всички тези приблизително 10 милиона се изразходват без да има реална възвръщаемост.

От състезателите и отборите от клубни лицензи и състезателни лицензи се събират мин. 40000 лв годишно, а от такса участие – приблизително 48000 лв годишно. Отделно се набавят средства от рекламодатели, фенове и гости.

3.1. Прозрачност и яснота в усвояването на приходите от състезателни събития и средствата събирани от състезателите;

· Определена сума за времеизмерване;

· Определена сума за охрана;

· Определена сума за съдии и спазване на правилата;

· Част от приходите да се изразходва от организатора и БФАС за сигурност;

· Част от приходите да се изразходват от организатора на състезание за реклама и популяризиране на събитието;

· Част от приходите да се изразходва за награден фонд в генерално класиране;

· Част от приходите да се счита като печалба на организатора;

3.2. Определяне на конкретен годишен бюджет съгласно предвижданите приходи и очакваните разходи, базиран на изразходваното за 2010г;
Last Updated on Tuesday, 05 October 2010 20:15
crt
 
Мнения: 1
Регистриран на: Сря Ное 12, 2008 11:15
Име: Валери Петров

Re: Предложение към АСК

Мнениеот BradurS » Пон Окт 11, 2010 10:44

Интересна е идеята за новите групи(купи) но това няма ли да е края на хомологираните автомобили ?
Honda - The Power Of Dreams
Аватар
BradurS
 
Мнения: 2958
Регистриран на: Вто Авг 09, 2005 15:23
Местоположение: Севлиево, В. Търново
Име: Ивайло Христов

Re: Предложение към АСК

Мнениеот dobsun » Пон Окт 11, 2010 23:47

Проблемите в Пистовият Шампионат са на лице! Трябва промяна!

Хомологацията на автомобила не отпада! Всеки може да следва хомологацията на автомобила си!
Сегашната ситуация е абсурдна, на Търново имаше А8 и Н2 в една серия :)!
А5, А6, А7, А8,Н2, Н3, Н4, Е2, Е3, Е4, Х1, Х2, Х3, Х4 който където иска!
Формата може да се промени! Цели се повече конкуренция в отделните серии!

Всички сме наясно и с още един проблем: Хомологирани автомобили имат монтирани нехомологирани части и преправки.
Колко от автомобилите действително отговарят на хомологацията си?
dobsun
 
Мнения: 6
Регистриран на: Чет Окт 11, 2007 12:36
Име: Добрин Петров

Re: Предложение към АСК

Мнениеот BradurS » Вто Окт 12, 2010 03:31

Просто не е възможно да се конкурират хомологирани с нехоломогирани автомобили. На теория е невъзможно за съжаление...Просто решението на този проблем побада в задънена улица и небива да се свърза с Ф 1...
Honda - The Power Of Dreams
Аватар
BradurS
 
Мнения: 2958
Регистриран на: Вто Авг 09, 2005 15:23
Местоположение: Севлиево, В. Търново
Име: Ивайло Христов

Re: Предложение към АСК

Мнениеот kiko » Вто Окт 12, 2010 08:45

Предложението е интересно и има доста хубави точки.
Ако се спазват кубатурите и се прави класиране за класове е по-добрия вариант.Редно е колите от класове Н/4,Х/4 и тн. да са в група на старта.Не е нормално лично според мен Л.Каменов с Астра да е в група на стартиране с Евота,БМВ-та и тн.Примерно споменах името,а има и по-фрапиращи случаи.

Проблема,който виждам до момента се крие в самото заглавие на темата - предложение към АСК.Предложението е направено и сигурно е прочетено от доста представители на АСК,но отговор или дискусия няма.
Което ме навява на мисълта : поредния напън за движение в спорта,който отива в кофата.Всичко у нас е задънена улица и винаги като заговорим за проблеми стигаме до големия въпрос - яйцето или кокошката е първо.Или аджеба - пилотите ли не искат промяна или управляващите не си дават зор.
Изображение
Аватар
kiko
 
Мнения: 1209
Регистриран на: Нед Апр 17, 2005 14:08
Местоположение: София
Име: Генади Димитров

Re: Предложение към АСК

Мнениеот dobsun » Вто Окт 12, 2010 13:24

до: BradurS
- Донякъде съм съгласен с теб! Проблемите са много!
Точно на теория е възможно, защото ФИА разрешава всяка държава да оргнизира вътрешни състезания, купи, едномаркови състезания, дрифтове, планински, ралита и дори да променя някои изисквания с различни приложения. Всъшност Българският пистов шампионат се провежда по правила на БФАС, мога да кажа лоши правила! Както се видя и от WRC България, българските състезатели небяха допуснати до класиране, поради неуредици и неяснота от БФАС, заради изискване за гуми и/или гориво.

Съгласен съм с теб, че не е възможно да се конкурират различни автомобили, но е факт, абсурдите и примерите са много: В Гупа А6, БФАС допуска до състезание в една серия следните автомобили със следните хомологаций: Cit Car, Super 1600 и А6, чисто технически погледнато тези автомобили не би трябвало да са в едно класиране! В допълнение в същата серия карат и Н2.

В Европейските държави, състезанията са основно на купи, където 4-5 човека се борят за титла, има интерес, има спонсори, има телевизия, има популярност, има награден фонд, отборите визимат пари от това. Предложението цели, публиката да е доволна и да е заинтересувана и все по-малко състезатели да вадят пари от джоба си за да участват.

Ако се сравнят и погледнат времената в групите ще се види, че е възможно да се конкурират на пистатата. Защо да не карат, тогава Х2,Н2,А6 и Е2 в една серия? Ако може някой да предложи нещо по-добро, нека го направи! Настоящото предложение е много по-добро от сегашното статукво!
dobsun
 
Мнения: 6
Регистриран на: Чет Окт 11, 2007 12:36
Име: Добрин Петров

Re: Предложение към АСК

Мнениеот dobsun » Вто Окт 12, 2010 14:49

Всеки пилот, председател на АСК или Фен може да каже своето мнение за предложението, да добави нещо или критикува.
Колкото повече клубове обсъждат и подкрепят предложението, толкова по голям шанс има нещо да се промени. Предложението ще бъде внесено на 20.10.2010 в БФАС с конкретни предложения/решения за промяна! Целта е поне 1/3 от нещата да се случат за догодина!

Мястото за предложения и критика е тук, на лс или dob.petrov@gmail.com...

по предложение от лс Нова точка:
1.8. Предложение за нови пистови трасета в България:
- полигона Сепарева баня
- самолетната писта в Доброславци до София
- писта Долна митрополия
- Божурище
-
dobsun
 
Мнения: 6
Регистриран на: Чет Окт 11, 2007 12:36
Име: Добрин Петров


Назад към Български Шампионат на Затворен Маршрут

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 3 госта

cron