Планинско Пещера 3-4 Август 2013, Нац.ш-т VIII кръг

Дискусия за Българския Планински Шампионат

Re: Планинско Пещера 3-4 Август 2013, Нац.ш-т VIII кръг

Мнениеот Иван Шопов » Чет Авг 08, 2013 12:10

Ще те помоля да бъдеш по-пестелив и внимателен в квалификациите си, защото в противен случай ще напуснеш форума за известно време.

Васко е прав, че фракция НЕ ТРЯБВА ДА ИМА поради една проста причина - на планинско гумите тип "слик" са позволени, а на рали - не. Основната причина да бъдат забранени на рали е точно тази, че е прекалено опасно заради различните настилки и фракцията, която е неизбежна.

Мартин също е прав, защото е ГРИЖА НА ОРГАНИЗАТОРА трасето да бъде ПОЧИСТЕНО СВОЕВРЕМЕННО, а опасните места ОГРАДЕНИ.

Предлагам Ви да се съсредоточите върху основното, а именно безобразната организация на Планинско "Пещера" и абсолютният КЪСМЕТ, че Христо Парашкевов е жив! Хич не ми пука кой на кого е любимец! Убеден съм, че никой от нас не отива на състезание за да стане свидетел как приятелите му умират само заради нечий мързел или безхаберие.

Разбира се това само по повод на проблемите, които напоследък са ежедневие в много състезания.

Относно представянето на колегите, мисля че времената казват много, а останалото вече бе споменато.

Он боардите също са добре дошли - било от Пламен, Любчо, Стефчо Панчугов или от недотам убедителното представяне на Крум.
Човек се учи от грешките си, БФАС - никога!!
Аватар
Иван Шопов
 
Мнения: 1223
Регистриран на: Пон Апр 18, 2005 09:37
Местоположение: София
Име: Иван Шопов

Re: Планинско Пещера 3-4 Август 2013, Нац.ш-т VIII кръг

Мнениеот trouble » Чет Авг 08, 2013 12:13

Междудругото за да се разсъждава в правилна посока, ако искаме да копираме европейски стандарти, то планинското автомобилно състезание трябва да се разглежда, не като рали на една отсечка по 2 пъти, а като пистов шампионат в гората. Точно по този повод се изисква гладко трасе, без възможност за изхвърляне на фракция и със мантинели, даже двойни. Само, че при нас няма такива автомобили много все още, които да се считат за пистови и си караме планинско със рали автомобилите по рали отсечки. Затова и приемаме, че изхвърлянето на фракция в българския вариант на планинско е нормален.
Изображение
Аватар
trouble
 
Мнения: 4380
Регистриран на: Съб Сеп 02, 2006 20:32
Местоположение: Сливен
Име: Красимир Славчев

Re: Планинско Пещера 3-4 Август 2013, Нац.ш-т VIII кръг

Мнениеот rafa90 » Чет Авг 08, 2013 13:21

Г-н Шопов, ами хайде да се съсредоточим точно върху инцидента на Парашкевов и да сме доволни, че е жив и здрав. Супер хайде ! Това не значи да принизяваме нечий успех и да изкарваме НЯКОЙ ВИНОВЕН, ЗА ТОВА ЧЕ СЕ СЛУЧИ ИНЦИДЕНТ !!!!!!!!!! Колегата искаше да каже, че едва ли не заради първите се е случил инцидента и адже ба виж ти човек щеше да умре заради това, че някой си изкарвал фракция. Предизвиквате съдбата с такива коментари бе, може ли на по 30 - 40 години големи зрели хора сте. Срама нямате. Точно заради такива тоя форум остана с по 2 страници коментари МАКС !!
Г-н Шопов, пожелавам Ви след успех който е дошъл много трудно, някой индиректно да Ви обвини за гореспоменатато и някой като Вас да ми напише, че ще ме банне от форума ...
Утрото е по - мъдро от вечерта !
Аватар
rafa90
 
Мнения: 164
Регистриран на: Вто Окт 09, 2007 23:23
Местоположение: Сливен
Име: Георги Димитров

Re: Планинско Пещера 3-4 Август 2013, Нац.ш-т VIII кръг

Мнениеот Мартин Сурилов » Чет Авг 08, 2013 13:33

А замисляли ли сте се, че повечето участници в планинския шампионат са именно рали пилоти, които нямат бюджет да карат рали шампионата и са избрали именно планинския, а не пистовия шампионат примерно като по-евтина и достъпна алтернатива, доближаваща се максимално или на някои трасета копирайки на 100 процента рали етапи? В България нямаме професионален спорт, 99 процента от участниците отиват на състезание за да си доставят удоволствие или да се докаснат до мечтите си и би трябвало, заставайки на старт, да изпитват удоволствие, в което съм сигурен, така че моля ви, недейте да мрънкате от името на пилотите, повечето не го заслужават!
Мартин Сурилов
 
Мнения: 383
Регистриран на: Пет Авг 19, 2005 10:54
Име: Мартин Сурилов

Re: Планинско Пещера 3-4 Август 2013, Нац.ш-т VIII кръг

Мнениеот Иван Шопов » Чет Авг 08, 2013 14:34

rafa90,

Не искам да влизам в излишни полемики. Споменах просто да бъдеш по-пестелив с квалификациите и въпроси от сорта на "Малоумни ли сте?".
Относно останалото - както споменах и преди - организатора е ДЛЪЖЕН да осигури безопасно и чисто трасе по време на мероприятието. Всяко едно почистване от случайни хора е колкото чудесно заради морала и желанието им, толкова и опасно заради присъствието им на трасето. Отново напомням - в планинския шампионат е разрешен чистия слик, а това изисква абсолютно чисто трасе!
Не ми се спори кое е първо-яйцето или кокошката, но съм убеден, че ако всеки един организатор постави нужните колчета, ограждения или каквото там намери за безопасно и ефикасно, то фракция няма да има. Ако маршалите ползват предоставените им метли по предназначение, а не като ветрила - фракция няма да има. На едно мнение сме, нали?

Не знам аз лично от какво трябва да се срамувам. От това, че приятелите и колегите ми са оцеляли на косъм ли? От това не ме е срам, БЕСЕН СЪМ! Срам трябва да имат всички "отговорни" хора, от които зависи да има подобни ситуации и това да продължава! Въпрос на време е "късмета да не е с нас" и тогава "отговорните лица" ще понесат отговорността си мънкайки това или онова, нищо повече. Никой няма да върне вложените средства в конкретния автомобил, нито пък ще върне пилота или публиката от оня свят!

Не ми пожелавай успех по този начин-излишно е и не на място. Ще спомена един страхотен пример от преди 5 години. На същото трасе Боян Гетов се удари и завъртя в средната и бърза част (ако си минавал знаеш за коя говоря). 23 автомобила, ДВАДЕСЕТ И ТРИ АВТОМОБИЛА минахме повече на късмет, отколкото благодарение на уменията си между неговия автомобил, скалите и мантинелата!!!
Директора тогава каза само "Ами то... Казаха ми, че може да се мине!" и с това въпроса приключи. Трите му имена абсолютно съвпадат с тези и на сегашния директор на състезанието. Давам го само като пример.

Между другото никъде не видях пряко обвинение, че Пламен например е спечелил състезанието заради прецапването през канавките. Васко спомена, че това не е редно (заради гладките гуми) и напълно споделям мнението му. Хайде стига със спекулациите по тази тема. Имам удоволствието да познавам Васко лично и съм убеден, че е в пъти по-високо от елементарното вманиачване по този или онзи.

Марто,
Прав си приятелю относно пренасочването рали към планинско. По-евтино и по-достъпно е и е нормално това да се случва.
Въпроса е обаче дали тази спестовност трябва да е и от страна на организаторите и в посоката, в която първо го правят - безопасността.

Защото мисля,че и сам знаеш - дърветата са еднакво дебели и за рали пилота, и за планинския такъв.
Човек се учи от грешките си, БФАС - никога!!
Аватар
Иван Шопов
 
Мнения: 1223
Регистриран на: Пон Апр 18, 2005 09:37
Местоположение: София
Име: Иван Шопов

Re: Планинско Пещера 3-4 Август 2013, Нац.ш-т VIII кръг

Мнениеот rafa90 » Чет Авг 08, 2013 14:46

Именно за това говорим, че сигурността е работа на организатора, а не както Васко каза, че " рали пилотите " били изкарали фракцията, което може би е довело до инцидента, еми организатора е поставил колчета където може, това е положението. Ти много добре разбра колко грозен беше намека за скари, за сечене на завои и т.н това е ПАРАДИРАНЕ С ФАКТИТЕ, ето това не беше правилно и грозно. За всичко друго което аз, ти и Мартин казахме относно колчетата е вярно и така.
Утрото е по - мъдро от вечерта !
Аватар
rafa90
 
Мнения: 164
Регистриран на: Вто Окт 09, 2007 23:23
Местоположение: Сливен
Име: Георги Димитров

Re: Планинско Пещера 3-4 Август 2013, Нац.ш-т VIII кръг

Мнениеот Иван Шопов » Чет Авг 08, 2013 15:07

rafa90 написа: Васко каза, че " рали пилотите " били изкарали фракцията, което може би е довело до инцидента, еми организатора е поставил колчета където може, това е положението.


С това не съм съгласен. Колчета, гуми или каквото и да било се поставят, не където може, а където трябва!

При параклиса се идва с много висока скорост и всички пилоти прецапват с десните гуми отстрани, от което излиза фракция. Трудно ли е маршала там с една метличка да помете след всеки един автомобил? Ето ти пример без колчета, но с готово решение.

Колкото до "рали пилотите", позяпай видеата (ако не си бил там) и ще видиш, че не визира "просто Пламен". Това е само Ваше твърдение мисля.


rafa90 написа: Ти много добре разбра колко грозен беше намека за скари, за сечене на завои и т.н това е ПАРАДИРАНЕ С ФАКТИТЕ, ето това не беше правилно и грозно.


И тук не съм съгласен. "Намека за скарите" всъщност е само припомняне как за да се угоди някому бяха "приети".
Причината да бъдат забранени на планинско отново беше, че чистият слик е разрешен, а ползването на скара само поощрява минаването през канавките. В даден момент еднолично се пусна предложение до УС и те в желанието си да бъдат угодни го възприеха веднага. Защо нямаше анкета като за Рали "Сърбия" тогава,м? :)
Но и без анкетата - УС на БФАС беше заблуден от същия човек, че "В Европа скарите са разрешени на планинско!". Естествено никой не си направи труда да провери, а директно се възприе, защото предложението не идваше от "случаен човек".

Виждаш ли сега, че всъщност големите проблеми се коренят именно в БФАС и угодниченето на този и онзи. Инцидента с Ицето е само СЛЕДСТВИЕ на подобна неорганизираност, неадекватност и безхаберие, а не е ПРИЧИНАТА правилниците за бъдат по-грамотни и най-вече БЕЗОПАСНИ!

Който е стъпвал с чист слик на мокро или на фракция лесно може да разбере колко всъщност опасна е тя ЗА ТАКЪВ ТИП ГУМИ! За останалите ще цитирам Веско Недевски "Човек, направо бях като крава на лед!". :lol:
Човек се учи от грешките си, БФАС - никога!!
Аватар
Иван Шопов
 
Мнения: 1223
Регистриран на: Пон Апр 18, 2005 09:37
Местоположение: София
Име: Иван Шопов

Re: Планинско Пещера 3-4 Август 2013, Нац.ш-т VIII кръг

Мнениеот rafa90 » Чет Авг 08, 2013 15:17

Извода от всичко е един " Човек се учи от грешките си, БФАС никога " !! А не обвинения по втория начин, че вадили фракция определени хора !!!!!
Утрото е по - мъдро от вечерта !
Аватар
rafa90
 
Мнения: 164
Регистриран на: Вто Окт 09, 2007 23:23
Местоположение: Сливен
Име: Георги Димитров

Re: Планинско Пещера 3-4 Август 2013, Нац.ш-т VIII кръг

Мнениеот Мартин Сурилов » Чет Авг 08, 2013 15:30

Иван Шопов написа:
При параклиса се идва с много висока скорост и всички пилоти прецапват с десните гуми отстрани, от което излиза фракция. Трудно ли е маршала там с една метличка да помете след всеки един автомобил? Ето ти пример без колчета, но с готово решение.


Говорим за сеченето и ваденето на фракция по принцип, или за конкретен завой? :wink: Ако на този завой една минута, колкото е разликата между два поредни стартирали автомобила е достатъчна за съдията да помете изкараната фракция, то не на всеки е така. А какво става, ако някой се забави и двете коли минат на по-малко от минута една след друга? Тогава пак ще има сърдити, че за някой е метено, за други не и т.н. Пиша това, за да се върна на мисълта си, че организаторът е този, който трябва да се погрижи такива места по трасето да няма. Не са виновни момчетата и момичетата с метлите. Дори това с тия метли е пълна простотия. Не разбирате ли, всички тия неща създават предпоставки за спорове и интриги?! Има едно основно правило - организаторът ОРГАНИЗИРА, пилотите намират всеки сам за себе си най-добрия начин да премине по трасето, това е. Няма сърдене и хленчене!
Мартин Сурилов
 
Мнения: 383
Регистриран на: Пет Авг 19, 2005 10:54
Име: Мартин Сурилов

Re: Планинско Пещера 3-4 Август 2013, Нац.ш-т VIII кръг

Мнениеот Мартин Сурилов » Чет Авг 08, 2013 15:37

За гумите:
На планинско пилотът има право да използва слик. ИМА ПРАВО, а не е длъжен! Не познавам всички трасета от планинския шампионат, но нека, който е запознат да посочи трасе, на което няма завои, които се секат и на които излиза фракция. Примерно "Българка" не е ли такова? Ако е, слагате си сликчетата там и карате. Ако на "Пещера" е по-добре да се кара с ралиджийски гуми, карате с такива. Или кой както си прецени - ИМАТЕ ПРАВО! Като завали пак не може да се кара със чист слик, тогава на кого да се сърдим?
Мартин Сурилов
 
Мнения: 383
Регистриран на: Пет Авг 19, 2005 10:54
Име: Мартин Сурилов

Re: Планинско Пещера 3-4 Август 2013, Нац.ш-т VIII кръг

Мнениеот rafa90 » Чет Авг 08, 2013 15:46

Ето едно и също нещо искаме да ви обясним с Мартин, а вие се правите на ощипани и не искате да приемете ...
Утрото е по - мъдро от вечерта !
Аватар
rafa90
 
Мнения: 164
Регистриран на: Вто Окт 09, 2007 23:23
Местоположение: Сливен
Име: Георги Димитров

Re: Планинско Пещера 3-4 Август 2013, Нац.ш-т VIII кръг

Мнениеот Иван Шопов » Чет Авг 08, 2013 15:56

Марто,
Не си прав,приятелю.
Ако пилота има право да кара със слик, то организатора е длъжен трасето да е чисто, не само за първия от тренировките, а за всички.
Припомням чл.5 и чл.12.1 от "Специален правилник за планински шампионат":

- Чл. 5 - "Трасето да бъде почистено от фракция и пръст, да няма дупки и неравности по-големи от 2см на 2 метра разстояние".
- Чл. 12.1 -"Водачите нямат право да напускат очертанията на трасето. При установяване на умишлени действия... и т.н. и т.н."

В 12.4 пише "Водачите са длъжни да не поставят в опасност живота и здравето на останалите участници и зрителите".

Хайде сега да не си играем на думи, че ще стане нещо като "Ами то трасето беше почистено, ама то 1-вия,2-рия,3-тия и другите ДГД". Или кое точно е очертание на трасето? Асфалта или е трябвало да има и бели линии? 12.4 е най-вече на морална основа и няма точно определение.

Не разбирам каква теза защитаваш... Ако логиката ти е вярна, то всеки един след първия (и тук не визирам Пламен, а когото и да е) не трябва да се възползва от правото си на употреба на слик, защото организатора не изпълнява задължението си да почисти след първия или да не допусне същия да замърси трасето.

Това с метлите е спазване на правилника "по български". И ако се зачетеш в същия правилник ще видиш колко много задължения има за водачите и колко малко за организатора. Забавното е, че водачите ги спазват на 99%, а някои от организаторите... не мога да смятам толкова дълги дробни числа на ум.:)

В крайна сметка ако всеки изпълнява своите ангажименти опасността от инциденти ще е сведена до минимум!!! Ако маршала, който е на не повече от 150 метра преди удара на Миро и Митко Кондев се беше ослушал и изпълнил задълженията си, то този удар нямаше да го има. Е, право ли е на пилота да се довери на организатора, че трасето е чисто?

Друг е въпроса, че правилниците се променят с много малко. Този за 2013г. е третият за последните 4 години и въпреки предупрежденията в него има една камара излишни неща. Като пример ще дам изискването при катастрофа да се постави триъгълник за да предупреди следващия водач. Кой от Вас е виждал автомобил на планинско да има триъгълник,м? :lol:
Човек се учи от грешките си, БФАС - никога!!
Аватар
Иван Шопов
 
Мнения: 1223
Регистриран на: Пон Апр 18, 2005 09:37
Местоположение: София
Име: Иван Шопов

Re: Планинско Пещера 3-4 Август 2013, Нац.ш-т VIII кръг

Мнениеот Мартин Сурилов » Чет Авг 08, 2013 16:05

[quote="Иван Шопов"

Не разбирам каква теза защитаваш... [/quote]
Аз няколко пъти вече го казах - защитавам тезата, че организаторът е виновен и той носи отговорност за всичко случващо се, защото той е допуснал и създал предпоставки за тези проблеми.
Мартин Сурилов
 
Мнения: 383
Регистриран на: Пет Авг 19, 2005 10:54
Име: Мартин Сурилов

Re: Планинско Пещера 3-4 Август 2013, Нац.ш-т VIII кръг

Мнениеот rafa90 » Чет Авг 08, 2013 16:30

Не Мартине, не разбираш. Виновни са пилотите, защото не са решили да играят федербал, а да се занимават с малко по мъжки спорт.
Утрото е по - мъдро от вечерта !
Аватар
rafa90
 
Мнения: 164
Регистриран на: Вто Окт 09, 2007 23:23
Местоположение: Сливен
Име: Георги Димитров

Re: Планинско Пещера 3-4 Август 2013, Нац.ш-т VIII кръг

Мнениеот BradurS » Чет Авг 08, 2013 16:44

Приятелю, разбирам че пилотите нямат вина, но нека бъдем малко по-обективни. Съгласен съм с много неща, казани от теб, както и от Шопов и Сурилов.
Но нека не изпадаме в КРАЙНИ коментари. Нищо мъжко не виждам да се удариш на 4-та в дървесата.
Honda - The Power Of Dreams
Аватар
BradurS
 
Мнения: 2958
Регистриран на: Вто Авг 09, 2005 15:23
Местоположение: Севлиево, В. Търново
Име: Ивайло Христов

ПредишнаСледваща

Назад към Български Планински Шампионат

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта