Рали Хеброс 14-15 юни 2013, Нац.ш-т I кръг

Дискусия за Българския Рали Шампионат

Рали Хеброс 14-15 юни 2013, Нац.ш-т I кръг

Мнениеот beta_racing » Пет Апр 26, 2013 11:46

Рали Хеброс, 14-15 юни 2013
Национален Шампионат I кръг
Организатор: АСК “Пловдив”

Официална интернет страница

Зрители
Безопасност
Брошура
Програма
Часови график
Карти
Информацията за специалните етапи
График за затваряне на специалните етапи

Състезатели:
Списък на заявките
Допълнителен регламент
Заявка за участие

Медии:
Заявка за акредитация



И след като сме започнали с изненадите, нека да ви предложим и една от Пловдив :lol:


Най-общo казано, ралито ще претърпи промени в сравнение с първоначалните планове - то ще бъде кръг само от Българския рали шампионат и ще има международен статут, като напуска доброволно Европейската рали купа на ФИА. На пръв поглед новината не е хубава, но след кратък размисъл, посочен в по-долните редове, се вижда, че това далеч не е така!

Причините са следните:
- посещаемостта на чуждестранни екипажи на българските ралита, част от Европейската рали купа, е изключително малка, a в последните години - почти нулева.
- с изключение на това, че вече са премахнати зоните, на които до 2012-та купата бе разделена, ФИА по никакъв начин не стимулира отборите с по-малки бюджети да вземат участие в нея. Тук се има предвид годишното награждаване, което е само за генерално класиране, т.е. няма годишни награди за групи и класове! Следователно, няма как екипажите с автомобили от по-малките и респективно - масовите класове да се борят за призово място за целия шампионат, ако има 3-4 екипажа с по-силни автомобили, които участват регулярно в него. А след като няма годишно класиране за класовете или поне за групите, това води до почти пълния отлив на чуждестранни отбори от шампионата, участващи с по-слаби автомобили.
- липсата на политика (засега) за популяризиране на шампионата от страна на ФИА.
- не на последно място по важност - доста по-големите разходи както за организиране, така и за участие. При положение, че чуждестранно участие (почти) няма, то и по-мащабната организация и похарчените за нея повече средства губят смисъла си. От друга страна, българските екипажи също са в по-затруднено положение, тъй като изразходват ресурс за около 2 състезания от националния ни шампионат без това да им носи допълнителни точки, а това обяснява липсата на интерес и от тяхна страна!

Какви са предимствата, ако ралито е по-късо:
- привличане на повече най-вече български екипажи заради по-късата дистанция на ралито. През зимната пауза доста на брой участници от Българския рали шампионат лично изразиха недоволството си от това, че през тази година ралито ще бъде по-дълго и скъпо (причината за това бе спомената малко по-горе).
- от друга страна към момента имаме запитвания и от около 10 гръцки екипажи, искащи да вземат участие в състезанието, като всички от тях се "притесняваха" от 170-те състезателни километри, които се изискваха от ФИА (ралитата от техните шампионати са от порядъка на 50-100 състезателни километра). Разбира се, запитванията не означават 100-процентови заявки :wink:, и това трябва да е ясно на всеки, НО все пак запитванията са реалност и първите от тях започнаха да пристигат преди няколко месеца, което значи, че отново, както преди години, от Гърция има голям интерес към състезанието, а това може само да ни радва! С ефективна реклама се надяваме тази година да привлечем и екипажи още от съседните Румъния, Турция и Сърбия, но ще направим всичко по силите си и за заявки от по-далечни държави!
- освен това, изискванията към състезателите ще бъдат значително по-леки (разбира се сигурността винаги ще е на първо място!), а и ще бъдат допускани всякакви групи и класове автомобили с валидна или изтекла хомологация! Надяваме се, че тези две "опции" допълнително ще спомогнат за увеличаването бройката на участниците!
- всичко, казано по-горе, е добре дошло не само за състезателите, но освен това и за публиката, и за спонсорите! Повече екипажи = повече публика, а оттам и на повече спонсори... или поне такава би трябвало да е максимата :lol: Тази година ще си партнираме с фирма за авточасти "Косер" и шоуто в Панаира планираме да бъде още по-голямо от миналата! Маршрутът на ралито ще бъде същият като през 2012-та, а това означава, че отново ще е съобразен с публиката, за да може тя да наблюдава максимален брой етапи! Взели сме предвид евентуалното осъществяване на възможност за гледане на абсолютно всички етапи (разбира се, без каквото и да е бързане), но тук отново опираме до финансите... :)


Смятаме, че към момента това е начинът за привличане на повече състезатели, публика и спонсори и се надяваме на по-добри времена!

В същото време организацията по ралито тече с пълна пара, а по-долу можете да намерите новата брошура за 2013 година!
(Кликнете върху нея, за да я свалите в .pdf вариант)



Организационен комитет,
АСК Пловдив

Leaflet (BG).jpg
Leaflet (BG).jpg (346.61 KiB) Прегледано 10342 пъти
Последна промяна beta_racing на Вто Юни 11, 2013 19:05, променена общо 3 пъти
Изображение
"ДМ ДООР" ЕООД - гаражни и индустриални секционни врати, автоматизация на врати и портали, ролетки, pvc завеси, автоматични бариери и още много други!
Аватар
beta_racing
 
Мнения: 3975
Регистриран на: Пет Апр 15, 2005 19:30
Местоположение: Пловдив
Име: Дамян Киров

Re: Рали Хеброс 14-15 юни 2013, Нац.ш-т I кръг

Мнениеот trouble » Пет Апр 26, 2013 12:03

След провала на Средна Гора, това е единственото и логично решение. Новината за отказа от Купата не е неприятна, а аз я приемам за много добра. Младия екип работи здраво с нови виждания и това дава успех. Въпреки, че обичам дългите ралита, явно и аз трябва да се примиря вече с факта, че това не може да бъде осъществено вече...Ами да очакваме скоро рали гайдове :)
Изображение
Аватар
trouble
 
Мнения: 4380
Регистриран на: Съб Сеп 02, 2006 20:32
Местоположение: Сливен
Име: Красимир Славчев

Re: Рали Хеброс 14-15 юни 2013, Нац.ш-т I кръг

Мнениеот MIROSLAV MARINOV » Пет Апр 26, 2013 12:25

Дамяне,невероятно. :o .Имам чувството ,че аз съм писал този пост.От три години говоря точно за това и всички бяха против мен.Изключително се радвам че сте стигнали до този извод за организацията на рали Хеброс през тази година.Миналогодишният му формат беше най добрия през последните години и беше редно да остане такъв.
Надявам се ,че ще се съберат доста коли от всички класове.Ако успеете да облекчите таксите и някои други неща ,ще е супер.Пожелавам ви успех в организацията.
Сега се замислям при тези условия дали да не пропусна две планински :D за сметка на Хеброс.Щ е е супер да се пусна пак след толкова години по класическите трасета.
Аватар
MIROSLAV MARINOV
 
Мнения: 602
Регистриран на: Вто Мар 07, 2006 19:35
Местоположение: SOFIA
Име: Мирослав Маринов

Re: Рали Хеброс 14-15 юни 2013, Нац.ш-т I кръг

Мнениеот andrey kokalov » Пет Апр 26, 2013 12:45

Да не забравяме, че в така създалата се ситуация ралито тази година ще открива сезона! Това е още една предпоставка за наличие на много екипажи и публика предвид голямата пауза заради отпадналите 2 ралита. И още един любопитен факт- миналата година ралито закри шампионата с най-много заявки, а сега го открива! Дано традицията да продължи в същата посока!
Нека всеки,които посещава този сайт да кара с главата,а не с краката си!
andrey kokalov
 
Мнения: 409
Регистриран на: Вто Юли 03, 2007 21:52
Местоположение: sofia,mladost-4
Име: andrey kokalov

Re: Рали Хеброс 14-15 юни 2013, Нац.ш-т I кръг

Мнениеот nikkeibg » Пет Апр 26, 2013 12:53

Браво! Това е пътя за развитие на рали спорта. По-къси трасета и нямаше смисъл от тази измислена на ФИА купа. Сега и разходите определено ще са по-малко и екипажите ще са в повече. Така според мен трябва да се преработи и рали Средна гора за да може все пак да премине към двуцифрен брой участници.
Това което забелязвам, че от Гърция си има желаещи, и да не забравяме кризата не е само у нас. И комшиите искат да карат с по-малки бюджети.

Ако погледнете организаторите на офроуда, където има и награден фонд за поне 6 участника, имат и спонсори имат и много публика. Трябва да се използват и техните идеи (но това е за друга тема).
http://www.rallypulse.com - Rally Videos, WRC, IRC, ERC, BRC Championships
Аватар
nikkeibg
 
Мнения: 706
Регистриран на: Вто Окт 05, 2010 13:34
Име: Angel Neshev

Re: Рали Хеброс 14-15 юни 2013, Нац.ш-т I кръг

Мнениеот nikkeibg » Пет Апр 26, 2013 14:41

Предполагам Дамяне имаш в предвид пътя към Яворово от Руен (Куклен) ако тази година го "оправят" да може да се гледат всички отсечки?
http://www.rallypulse.com - Rally Videos, WRC, IRC, ERC, BRC Championships
Аватар
nikkeibg
 
Мнения: 706
Регистриран на: Вто Окт 05, 2010 13:34
Име: Angel Neshev

Re: Рали Хеброс 14-15 юни 2013, Нац.ш-т I кръг

Мнениеот beta_racing » Пет Апр 26, 2013 18:03

MIROSLAV MARINOV написа:Дамяне,невероятно. :o .Имам чувството ,че аз съм писал този пост.От три години говоря точно за това и всички бяха против мен.Изключително се радвам че сте стигнали до този извод за организацията на рали Хеброс през тази година.Миналогодишният му формат беше най добрия през последните години и беше редно да остане такъв.
Надявам се ,че ще се съберат доста коли от всички класове.Ако успеете да облекчите таксите и някои други неща ,ще е супер.Пожелавам ви успех в организацията.
Сега се замислям при тези условия дали да не пропусна две планински :D за сметка на Хеброс.Щ е е супер да се пусна пак след толкова години по класическите трасета.
Аз лично винаги съм подкрепял късите ралита и рали спринтовете (може би си спомняш темата, която бях пуснал преди 2-3 години) :wink:
За съжаление, времената са такива, че щем-не щем трябва да се (пре)ориентираме именно към такива формати, защото от много на брой по-дълги ралита в България явно няма нужда. А и на този етап не е рентабилно за никоя от страните - участници и организатори. Щом никой чужденец не идва на състезанията, като в същото време и нашите състезатели не получават нищо повече за това, че са карали в (двойно) по-дълго рали от такова, което важи само за националния шампионат, тогава няма нужда да се харчат излишни средства от никого.
Главните ни цели както миналата, така и тази година, са да съберем максимален брой участници и да направим шоу за публиката, която пък ще бъде привлечена именно от състезателите/колите.
С тази "политика" в дългосрочен план (да речем, 5 години) се надяваме лека-полека не друго, а името на ралито да заработи за самото него! В момента, не само заради "краха" на спорта, а и "подпомогнати" от кризата, спонсори просто няма! Няма и как да има, след като нямат нищо насреща! И какво става - всеки организатор обикаля като цветарка (съжалявам за израза!) по фирми и едва ли не проси за пари.
Ние искаме да направим така, че след време рекламодателите да си кажат нещо от сорта: "Аааа, Рали Хеброс....хм, чувал/а съм, че там става голямо шоу, заради което се събира голяма публика - чакай да проверя каква изгода ще имам, ако ги спонсорирам и по този начин си направя реклама при тях..." Т.е., ако И КОГАТО някой рекламодател си каже подобно нещо, значи, че вече има направен, готов продукт или казано с други думи - има готова сцена, на която спонсорът може да се покаже пред голяма аудитория, след което на по-късен етап би могъл да си върне инвестицията. В крайна сметка никой не дава пари за "Бог да прости" и всеки гледа на първо място собствения си интерес :wink:

По-просто казано, схемата е следната:
- публиката ще е доволна, защото ще има много състезатели (и [по-]голямо шоу);
- състезателите (и техните спонсори) ще са доволни, защото ще има много публика;
- спонсорите на ралито ще са доволни, защото ще има много публика заради многото състезатели (и шоуто).

Лошото е, че на думи е доста лесно, а в действителност не е! Надявам се някой ден, живи и здрави, да се похвалим ако не със същия, то с подобен, близък до горепосочения резултат :D А ако можем да се похвалим, значи, че през годините сме работили в правилната насока! Предстои да видим...


nikkeibg написа:Предполагам Дамяне имаш в предвид пътя към Яворово от Руен (Куклен) ако тази година го "оправят" да може да се гледат всички отсечки?
Пътят, за който говориш, е много важен за самия етап "Яврово", тъй като, ако въобще някога бъде направен (дори и да го оставят макадамов), ще стане път за достъп до етапа - точно каквато функция изпълнява за СЕ "Здравец" асфалтовият път от Гълъбово, например :)

Пътят, който ние имаме предвид обаче, е друг :wink: Той представлява директна връзка между етапите "Здравец" и "Яврово" и не води никъде другаде освен от СЕ "Здравец" до СЕ "Яврово" и обратно :) Ако знаеш къде се намира хижа Руен (да - хижа, а не село Руен :lol:) - те, през нея минава този път :lol:
ТУК можеш да видиш откъде започва (точка А е естественият шикан на "Здравец") и накъде тръгва. Там, където е точка B, за съжаление картата на Google свършва, но от сателитната снимка можеш да видиш самия път, който продължава в посока "Яврово". От точка B нататък започва макадамът, който всъщност е проблемната част на пътя :wink:
ТОВА пък е другата част на прехода - последните му 4 километра, които отново са на асфалт. На места е малко разбит и като цяло пътят е доста тесен, но поне е асфалтов :wink: Всичко между точка А на този преход и точка B на предния е макадам (някъде около 3 километра).

Ако за някой ще е по-лесно да се сети кой е този път, той бе използван като преход на ралито през 2008 година (и бе плануван отново като такъв за 2009-та) между късия вариант на СЕ "Здравец" и СЕ "Асеновград" (спускането към Асенова крепост).

Като цяло пътят е около 10-тина километра (~3 км асфалт <--> ~3 км макадам <--> 4 км асфалт) и може да се мине за около 15-20 минути с кола, ако макадамът е хубав. Миналата година сме го смятали и няма никакъв проблем при това положение след гледане на целия "Здравец" (с миналогодишния брой заявки) да се хване и "Яврово" (от първия състезателен автомобил нататък) :D А пък после връщането за второто минаване на "Здравец" е още по-лесно откъм време, защото то е доста повече отколкото от "Здравец" за "Яврово" :wink: Ако успеем да оправим и този макадам - все пак, не забравяй, че имаме други два "приоритетни" :mrgreen: - ще стане супер, но да видим :shock: :lol:

Ето и снимка, която доста добре показва къде върви пътят, точно преди да се свърже с трасето на СЕ "Яврово" 8)
Зелената стрелка е посоката, в която се движи публиката на отиване към СЕ "Яврово", а червената показва движението на състезателните коли по самия етап :wink: Долу, където е посочен знакът "Стоп", разбира се, е крайната точка на прехода, но да се надяваме, че ако макадамът бъде оправен, колоната от коли ще подмине дори мястото, от което е направена снимката :lol: :lol: :lol:
Access Road - Zdravets-Yavrovo.jpg
Access Road - Zdravets-Yavrovo.jpg (280.36 KiB) Прегледано 10218 пъти
Изображение
"ДМ ДООР" ЕООД - гаражни и индустриални секционни врати, автоматизация на врати и портали, ролетки, pvc завеси, автоматични бариери и още много други!
Аватар
beta_racing
 
Мнения: 3975
Регистриран на: Пет Апр 15, 2005 19:30
Местоположение: Пловдив
Име: Дамян Киров

Re: Рали Хеброс 14-15 юни 2013, Нац.ш-т I кръг

Мнениеот MIROSLAV MARINOV » Пет Апр 26, 2013 18:54

Аз лично се радвам от адекватно взетото навременно решение и също мисля ,че на този етап и другите ни ралита трябва да са в този формат.Миналата година не съм участвал в нищо по редица причини.Тази смятах да участвам в 4 планински,тъй като удължаването и оскъпяването на ралитата слага една бюджетна бариера.
Преди малко направихме един "брифинг" с навигатора ми и сериозно ни е навлязла мухата да караме на Хеброс при новите условия.Ако не ни мине котка път де,или повече котки. :lol: Надявам се че ще има много участници.
По този път за който говорите между х .Здравец и Яврово съм минавал като сервиз,както и моя сервиз ме е обслужвал.Времето е достатъчно.Стига да няма някакви необичайни валежи.
Аватар
MIROSLAV MARINOV
 
Мнения: 602
Регистриран на: Вто Мар 07, 2006 19:35
Местоположение: SOFIA
Име: Мирослав Маринов

Re: Рали Хеброс 14-15 юни 2013, Нац.ш-т I кръг

Мнениеот trouble » Пет Май 17, 2013 11:28

Кога ще тръгне сайта :)

www.rallyhebros.com
Изображение
Аватар
trouble
 
Мнения: 4380
Регистриран на: Съб Сеп 02, 2006 20:32
Местоположение: Сливен
Име: Красимир Славчев

Re: Рали Хеброс 14-15 юни 2013, Нац.ш-т I кръг

Мнениеот beta_racing » Пет Май 17, 2013 19:27

Трябва да е готов до няколко дни!
Изображение
"ДМ ДООР" ЕООД - гаражни и индустриални секционни врати, автоматизация на врати и портали, ролетки, pvc завеси, автоматични бариери и още много други!
Аватар
beta_racing
 
Мнения: 3975
Регистриран на: Пет Апр 15, 2005 19:30
Местоположение: Пловдив
Име: Дамян Киров

Re: Рали Хеброс 14-15 юни 2013, Нац.ш-т I кръг

Мнениеот beta_racing » Вто Май 21, 2013 17:36

trouble написа:Кога ще тръгне сайта :)

http://www.rallyhebros.com
Страницата вече работи :D
Изображение
"ДМ ДООР" ЕООД - гаражни и индустриални секционни врати, автоматизация на врати и портали, ролетки, pvc завеси, автоматични бариери и още много други!
Аватар
beta_racing
 
Мнения: 3975
Регистриран на: Пет Апр 15, 2005 19:30
Местоположение: Пловдив
Име: Дамян Киров

Re: Рали Хеброс 14-15 юни 2013, Нац.ш-т I кръг

Мнениеот trouble » Вто Май 21, 2013 18:14

beta_racing написа:
trouble написа:Кога ще тръгне сайта :)

http://www.rallyhebros.com
Страницата вече работи :D


Благодаря, сега ще я разгледам :)
Изображение
Аватар
trouble
 
Мнения: 4380
Регистриран на: Съб Сеп 02, 2006 20:32
Местоположение: Сливен
Име: Красимир Славчев

Re: Рали Хеброс 14-15 юни 2013, Нац.ш-т I кръг

Мнениеот ivozet » Вто Май 21, 2013 18:37

Защо толкова късно ще публикувате заявените и часовете за затварянето на етапите?
Изображение
Аватар
ivozet
 
Мнения: 773
Регистриран на: Вто Ное 29, 2005 10:27
Местоположение: SOF
Име: Иво Асенов

Re: Рали Хеброс 14-15 юни 2013, Нац.ш-т I кръг

Мнениеот beta_racing » Вто Май 21, 2013 19:26

ivozet написа:Защо толкова късно ще публикувате заявените и часовете за затварянето на етапите?
Защото по правилник сроковете са такива.
Часовете за затваряне на етапите най-вероятно ще се публикуват малко по-рано.
Изображение
"ДМ ДООР" ЕООД - гаражни и индустриални секционни врати, автоматизация на врати и портали, ролетки, pvc завеси, автоматични бариери и още много други!
Аватар
beta_racing
 
Мнения: 3975
Регистриран на: Пет Апр 15, 2005 19:30
Местоположение: Пловдив
Име: Дамян Киров

Re: Рали Хеброс 14-15 юни 2013, Нац.ш-т I кръг

Мнениеот beta_racing » Вто Май 21, 2013 20:20

Общата карта на ралито, която може да бъде свалена в по-голяма резолюция ТУК:
Overall Map.jpg
Overall Map.jpg (61.91 KiB) Прегледано 6740 пъти
Изображение
"ДМ ДООР" ЕООД - гаражни и индустриални секционни врати, автоматизация на врати и портали, ролетки, pvc завеси, автоматични бариери и още много други!
Аватар
beta_racing
 
Мнения: 3975
Регистриран на: Пет Апр 15, 2005 19:30
Местоположение: Пловдив
Име: Дамян Киров

Следваща

Назад към Български Рали Шампионат

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 5 госта

cron